Ica.

Häromdagen fick jag i vanlig ordning hem månadens bonuscheck från ICA. Ni vet en sånn man får när man är gammal och drar sitt kort varje gång man handlar på Ica & så får man bonuspoäng på allt.

25:- denna månaden.

Men inte nog med det, dem hade samlat alla "Topp 8" produkter man handlar, de 8 saker man handlar mest & så får man 20% rabatt nästa gång man handlar just de sakerna.
Jättekäckt tyckte jag 1st, men när jag läste igenom vad vi handlar mest så va det la inte lika kul längre.

Att Pepsi vart med va ju inte förvånande,
men RAKBLAD & KETCHUP?
Inte fan springer jag & handlar rakblad & ketchup om vart annat?
Och vad skulle jag göra med dem? Jag är ju inte världens hårigaste kvinna direkt och jag använder defenetivt inte ketchup som raklödder, nej det finns ju andra saker som löddrar bättre om man inte skulle ha råd med raklödder.

Pepsi.Rakblad.Ketchup.Hipp Barnmat.Hipp Efterätt.Fetaost.Skinka & Juice,
-det är vad familjen L&H konsumerar.

Sedan så har jag även ett gäng mindre friska & mer snuskiga arbetskollegor. Mmmm, jag passar visserligen in i deras kategori alldeles utmärkt själv. Men ibland har även jag gränser.
Efter att jag tog upp min mkt fina "händerna-på-täcket"-dröm jag haft om att  en arbetskollega minsann stötte på mej men att jag promt tackade nej. Ni vet hur drömmar är, dem brukar utspela sig i en ganska udda miljö som inte passar in i något verklighetsbaserat samanhang alls. SÅ även denna drömmen, så nog va den sjuk men ändå helt snuskbefriad!

Javisst tyckte min arbetsvänn, då skall du veta vad jag drömde en gång.
Å så drog han på sin bredaste värmländska och berättade om att hans arbetskollega sugit av han och att han vart mycket MYCKET besviken att det inte kändes alls.
Till historien hör det att det är två högst heterosexuella män (tror jag).
Jättekul. OM det inte vore för att jag 7 nätter i rad drömt om att jag ser på när detta sker. Och det blir bara värre och värre.

Eftersom jag överkonsumerar skräckfilmer, helst av B-varianten och gammal 80talshårdrock kan ju bakrundskulisserna i mina drömmar bli rätt sjuka.
Denna hemska dröm består av att dessa arbetskollegor gör diverse okrista saker i de mest underliga positioner jag är helt övertygad om att de inte ens i närheten skulle klara av i den bistra verkligheten.
Allt i en miljö som passar en gammal B-skräckis blandat med scenerna som är med i musikvideon till Holy Diver (om ni sett den, grymt underhållande..tills nu...)  & till tonerna av en gammal go Metallicalåt (som även den är förstörd nu)

Det är som en ond spiral just nu, varje gång det vankas läggdax börjar jag tänka "snälla inte inatt igen" och så vipps så är de där igen...
Borde finnas AA-möten för sånthär.

-Hej jag heter Jennifer & jag har sex/mardrömmar om mina arbetskollegor. - Hej Jennifer.

Inatt hoppas jag drömma om annat. En mysig dröm om min man kanske? En solig strand på Thailand?
Javisst, en gång till bara för att slippa helvetet går bra med, men till tonerna av Final countdown tack!

Holy Diver.

Kommentarer
Postat av: shiyaana

härligt härligt mm då behöver ej jag känna mig gammal ännu eftersom jag använder ica kupong. och sov gött det har varit fullmåne i veckan. kanse därför varulvarna har varit i dina drömmar

2008-10-16 @ 23:20:11
Postat av: Dora

Hallå hallå....på vilket nummer kan man nå syrran på nu för tiden....& förresten bra skrivet....man ler hela tiden....o ja...fullmåne hela veckan....hjälp sicka drömmar jag haft väntar en lugn & fin vecka nästa vecka....då månen går ner sej....hör av dej



Stora storasyster

2008-10-18 @ 19:21:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0